Assalamualaikum si nota hitam.. *aku tak tukar lagi..
Lama rasanya aku tak bercerita kat sini, yela sibuk.. ye sibuk. entah apa yang aku sibukkan sangat pun aku tak pasti. Yang pasti ada yang berubah ada yang tak sama. Wooiii ! tak sama tu berubah lah. Bengong!
Okay2.. Ayuh kita bermonolog si hitam manis. Anggaplah takde siapa yang akan baca so aku akan tulis apa aku suka kan sebab kita tahu xde orang yang akan sibuk nak baca. Macam kat twitter org tweet sikit dah perasan orang mengata. Kat fb semua nak bercerita tak puas hati. Entah apa yang korang apa pun aku tak pasti..Sudah lah buat kerja mcm tu. Tak nmpk apa2 faedah pun..Okay. Aku tak cakap luahan korang kat facebook tu bullshit tahi lembu atau sebagainya tapi aku rasa kalau tak buat mcm tu lagi bagus kot. Aku rasa lah. Korang yang suka tu aku taktau. Eh.. takpa suka hati korang. Hak masing-masing..Aku bukan nak cerita pasal benda tu sebenarnya. aku nak cakap pasal benda lain yang lagi penting..
Perkara Pertama
Tahniah..Tahniah...tahniah..tahniah...tahniahhh......
terharu kan.. banyak kali aku cakap tahniah ni.. Akhirnya selepas 3tahun kawan2 aku telah dengan jayanya menamatkan DIPLOMA !!!! TAHNIAH ......walaupun aku tak berkesempatan untuk merasa semua tu tapi takpa untuk degree masih ada. Merbok tempat aku kenal apa itu UITM. Apa itu sahabat... sebelum ni pun tahu tp kat merbok lagi best. kihkihkih.. Tahniah ika! Tahniah.akhirnya penat lelah,airmata.tawa gembira di merbok berakhir dgn satu senyuman. Tipulah kalau aku cakap aku tak teringin nk merasa. tipu..tipu..nak buat mcm mana takdir bawa aku pergi.kenapa ika je ni?kawan lain kan ramai lagi.. sebenarnya ika org pertama yang aku tegur kt merbok so better this congratulations goes to her as im not there till she finished her diploma. ika ..im so proud of u..aku harap sgt kau sambung dgn aku. harap sangat okay!
Perkara Kedua
Kepada si A..Aku tak tahu apa motif kau sebenarnya untuk datang balik dan ungkit cerita lama. hey ! aku ni takde popcorn nak dengar drama-drama kau lah sengal. kenapa kau dtg balik. kenapa? kau nak apa? aku xde duit pun nak bagi kau. kenapa dtg balik... dengar sini aku nak sastera sikit .. Baca ni !!!!Kerap kali ditutur bahawa cinta itu buta tapi kali ni aku tak buta nak menilai. aku celik . takkan buta lagi untuk tak nampak semua kecurangan kau. aku bahagia sekarang dan satu aku pinta tolong pegi jauhhhhhh dari hidup aku sebab aku tak perlukan kau. tak perlu ! aku harap kau faham. pergilah. kita bukan ditakdirkan bersama. lepas apa yang terjadi aku taknak buta untuk menilai si intan yang aku pilih berbanding kaca yang kau beri.aku tak bodoh utk terima kau balik. eh. bukan terima. kawan pun aku tak sudi. Buat apa kawan dgn org jahat mcm kau.. Celaka.
Perkara Ketiga
Janji. Dah macam drama pulak aku rasa bila aku perlu ingat janji aku pada si dia yang kecil molek nun jauh di selat tebrau. hehehe.. tang bab ni happy sikit ! awak.kita ingat janji kita dgn awk.nanti awak pun kena ingat janji awak dgn kta ok.banyak janji awk tu so i hope takde la awak kena penyakit amnesia ke apa ke yang tiba2 jadi pelupa. Aminn! Saya pun xnk lupa janji saya dgn awak. Insyaallah. Awk ada bila sy nak tuntut janji sy dan awak boleh tuntut janji sy dgn awak masa tu nanti. Insyaallah..
-BERSAMBUNG-
No comments:
Post a Comment