190512.
Untuk student library mcm aku memang tarikh tu akan jadi part of tarikh keramat sebab semua student library kena buat PR. Kami memilih atau pun takdir yang telah membawa bersama classmate untuk ke tempat tu dan meneroka sesuatu yang baru. Yes! pada aku baru sebab sebelum ni aku memang tak tengok org2 gelandangan malah kalau aku tgk pun aku akan * kau yang malas keje end up jadi homeless. see! masalah manusia yang suka negative thinking...
Mari sini aku berkongsi apa pengalaman ada di anjung singgah. masa aku mula2 pegi sana on the first day ktaorg cuba pegi untuk tgk tempat tu aku dengan jujurnya cakap kenapa buat tempat secantik itu kepada homeless. memang diorg taknak keje lah sebab semuanya lengkap. Actually itu semua diawal pandangan mata kasar aku sebagai manusia biasa.Tapi sebenarnya tempat yang cantik itu lansung tak membawa apa-apa makna pada penghuni kat sana. Walau seburuk mana rumah kita aku yakin rumah sendiri adalah tempat yang paling selesa..
Kepada penghuni anjung singgah...
Terima kasih kerana memberi kami sedikit ruang untuk mengisi kekecewaan anda semua pada hari itu.Kami berusaha bersungguh2 untuk cuba menghiburkan anda semua.Alhamdullilah..kenangan bersama penghuni di sana amat bermakna. Totally change my mentality..Belajar bersyukur sebab tak semua orang bernasib baik. penghuni di sana mungkin ada sejarah hitam masing-masing tapi biarlah semua sejarah mereka menjadi lipatan yang tak perlu kita cuba untuk jadi mahkamahnya...
Come on ! Lets picture do the talking...
Okay! Ini bukan penghuni... Kami tgh serve mereka makan...Yehhaaaa !!!!
Sometimes i wonder.. apa kenangan silam mereka.. :(
sapa kata mereka ni tak tau baca.. See ! gembira dapat buku.
We brings them sunshine...
Alhamdullilah.. Syukur.. program kami berjalan lancar. terima kasih semua. kami belajar mcm mana untuk bekerjasama. Kami gembira untuk membantu mereka. Sinar yg kami bawa untuk mereka jadikan sedikit kekuatan untuk teruskan perjuagan hidup.
No comments:
Post a Comment