Hi !
Assalamualaikum.
masa tak pernah mengizinkan aku untuk berada di dalam dunia ruang lingkup ini.. tak tercurah segala yang aku pendamkan..
lepas dah bertungkus lumus tahap gila babeng jawab final exam haritu. alhamdullilah pada 17 june 2011 dah dapat hasilnya. orang cakap " bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian ". tapi alhamdulillah. everything go smoothly. terima kasih kepada yang sudi mendengar, memberi nasihat, menadah telinga menahan segala maki hamun. mendengar tangis, gelak tawa. semuanya lah..
i wont ever find a person, a friend, a man just like u..ever !
bucket of THANK YOU for ur kindness..
aku hepi gila babeng bila dengar ramai clasmate aku berjaya. tapi untuk yg kurang cemerlang kita cuba lagi sem depan. ade lagi masa untuk enjoy.. yeah ! kita kena fikir enjoy dulu sebelum kita struggle biar diri menghamba pada buku.. betul ke teori aku ? ala.. kalau salah korang xpayah la ikut..
pada kau sahabat ..
selamat menempuh dunia sebenar di alam pekerjaan. aku tak impikan kau menjadi seorang yg terluka. teruskan apa yang kau pilihkan utk hidup kau. doa aku sentiasa bersama kau. walaupun tak byk masa yg kita luangkan bersama. tapi kenangan bersama kau takkan pernah pergi bersama kau bila kau tinggalkan aku .kau keluar untuk mencari erti hidup kau sendiri. ikut kata hati.. orang kata kata hati kadangkala ada betulnya. terlalu banyak nak aku curahkan. nak aku kongsikan bersama kau.. insyaallah mungkin mereka yang lain akan mendengar... aku doakan kau sentiasa dipermudahkan dalam mengejar cita kau yg pastinya kau sendiri tahu apa nak dicapai.. kadangkala minda waras manusia hanya mampu mengkritik. mereka tidak merasakan apa yang kau rasa. apa yg kau alami.. teruskan tersenyum. walau apa terjadi. aku tahu pasti .kau sangat kuat untuk menempuh hari-hari mendatang dalam hidup kau. aku bukan bersedih. aku pasti kau akan berjaya.. teruskan berjalan.. kau pasti temui apa yang kau inginkan untuk sempurnakan hidup kau.
ini lah dunia...
yang tak pernah lelah menduga manusia
pada yang alpa..
pasti musibah menimpa kalian...
pada yang bernasib baik...
maka bersinar lah hidup kalian...
pada aku yang masih keliru..
keliru mengadap kenyataan.
takut tampil ke depan.
aku bukan takut.
aku tak gentar.
aku perlukan kekuatan untuk hadapi semuanya..
rasa..
perasaan..
semuanya bercampur aduk..
memang benar. ...yang tak kita jangka kan..
kadangkala hadir memberi senyuman...
kadangkala hadir membawa tangisan...
hidup yang umpama roda ini pastinya mengajar aku untuk cuba menghargai nikmat dunia yang telah aku peroleh.. untuk cuba menghargai apa yang berada di depan mata aku. dunia dan hidup mengajar aku yang jahil ni untuk cuba tidak mengeluh . dunia menduga manusia sebenarnya. aku ? cukup dewasa kah aku untuk cuba menilai apa yang ada pada aku.. kadangkala aku menjadi manusia yang paling tidak bersyukur. aku belajar untuk bersyukur. .untuk menghargai. insyaallah.. semuanya pasti baik..
benarlah hidup. sebuah medan "unpredictable" ..
pastinya teruskan berjalan untuk mengetahui hari esok !
No comments:
Post a Comment